Byt till svenska
Asiakaspalvelu

Aktuella priser och lagerstatus:

Asiakaspalvelu

0753-25 29 46
  • Hintalupaus
  • Nopea toimitus
  • Yli 17 000 tuotetta

Näytä varastosaldot ja rahti

Suomen kartta

Usein kysytyt kysymykset

Miten teen ostoksia Byggmaxissa?

Drive-in-periaatteemme ansiosta asiakkaamme pääsevät tekemään ostokset nopeasti ja helposti suoraan pihamyymälän hyllyistä, jotka henkilökuntamme täyttää yhtä helposti ja nopeasti. Asiakkaat voivat ajaa kätevästi kunkin tuotteen viereen, jolloin tavarat on helppo lastata suoraan autoon tai peräkärryyn. Kiitoksena tästä pienestä ylimääräisestä työstä asiakkaamme saavat aina alhaiset hinnat.


1. Aja pihamyymälään sisäänajopuomin kautta.
2. Lastaa tavarat helposti ja nopeasti autoon tai peräkärryyn. Aseta puutavara ja listat särmät vastakkain, mikä nopeuttaa ja helpottaa mittausta.
3. Aja mahdollisimman pitkälle mittauspaikalle, nouse pois autosta ja odota henkilökuntaa. Henkilökunta mittaa ja laskee tuotteet ja antaa asiakkaalle mittalapun.
4. Jätä auto mittauspaikalle ja siirry myymälään joko tekemään lisää ostoksia tai suoraan kassalle maksamaan mittalappusi ostokset.
5. Katkaise puutavara, sido se kiinni tai aja suoraan ulosajopuomille. Henkilökunta avaa puomin.


Huomaathan:

Kun ajat Byggmaxille katetulla peräkärryllä / umpiautolla etkä osta mitään, valmistaudu siihen, että henkilökunta haluaa vilkaista autoon/peräkärryyn, ennen kuin päästää sinut ulos.
Auta henkilökuntaa ja nopeuta pois pääsyäsi avaamalla takakontti/peräkärry.
Kun ajat mittauspaikalle, henkilökunta syöttää auton rekisterinumeron kämmentietokoneelle, jonka avulla seurataan, mitkä autot on mitattu ja mitkä maksaneet. Kun olet jättänyt mittalappusi kassalle sekä maksanut, rekisterinumerosi häviää tietokoneelta. Rekistereihimme ei tallenneta mitään tietoja rekisterinumeroista.


Vuokraako Byggmax työkaluja tai auttaako se puutavaran katkaisussa?

Ei, Byggmax ei vuokraa työkaluja eikä voi myöskään auttaa puutavaran katkaisussa/sahauksessa. Jos haluat katkaista puutavaran karkeisiin tai tarkkoihin mittoihin, voit tehdä sen sahauspisteessä joka on kaikissa myymälöissämme. Sahauspisteessä on käsisaha sekä pistokkeita sähkötyökalullesi.


Miten hintatakuu toimii?

Byggmaxilla on aina alhaiset hinnat. Byggmaxilla on myös alhaisimman hinnan takuu. Tämä tarkoittaa, että jos löydät vastaavan tuotteen halvemmalla kilpailijaltamme, tarjoamme tuotteen samaan hintaan – sekä 10 prosentin alennuksen erotuksen summasta. Hintatakuu edellyttää, että osoitat kilpailijan voimassa olevan hinnan hinnastosta tai mainoksesta. Hintatakuu koskee Byggmaxin myymälätuotteita ja verkkokauppatuotteita.


Mitä maksuvälineitä voin käyttää verkko-ostoksissani?

Kaikkia muita paitsi Dinersia ja American Expressiä.


Voinko pyytää rakennusmateriaaleista tarjouksen?

Ei, Byggmax ei anna tarjouksia yksityisasiakkaille riippumatta siitä, paljonko ostat meiltä. Asiakkaana voit itse siirtää haluamasi tuotteet ostoskoriin verkkokaupassamme, jolloin saat suoraan tuotteiden kokonaishinnan ja tiedot mahdollisista rahtikustannuksista.


Miten toimin, jos huomaan kuljetusvaurion tai haluan tehdä reklamaation?

Kuljetusreklamaatio
Byggmax vastaa mahdollisista kuljetusvaurioista, jotka syntyvät matkalla toimitusosoitteeseen, jos olet tarkastanut tuotteet vastaanotettaessa. Jos olet huomannut lähetyksessä kuljetusvaurioita (näkyviä vaurioita), ilmoita niistä heti paikan päällä kuljettajalle merkitsemällä havaintosi rahtikirjaan ja ota yhteys asiakaspalveluumme, puh. 0753-25 29 46 tai asiakaspalvelu@byggmax.fi. Tarkasta myös, että tuotteiden lukumäärä näyttää vastaavan tilaustasi, ja ilmoita mahdollisesta poikkeamasta suoraan kuljettajalle ja merkitse se rahtikirjaan. Ota sitten yhteys Byggmaxin asiakaspalveluun.
Sama koskee mahdollisia piileviä vaurioita, jotka havaitaan 7 päivän kuluessa vastaanottamisesta. Reklamaation kohteena olevaa tuotetta ja sen pakkausta ei saa käyttää, siirtää tai hävittää, ennen kuin asia on selvitetty. Jos reklamaatio hyväksytään, Byggmaxilla on omistusoikeus tuotteeseen.
Luomme tällöin reklamaatiotapauksen ja kerromme sinulle, mitä seuraavaksi tapahtuu.


Reklamaatio
Jos ostajana osoitat, että toimitetun tuotteen laatu on joltakin osin puutteellinen, Byggmax sitoutuu ensisijaisesti vaihtamaan kyseisen tuotteen tai toissijaisesti hyvittämään vastaavan summan asiakkaalle. Ota reklamaatiotapauksessa yhteys asiakaspalveluumme, puh. 0753-25 29 46 tai asiakaspalvelu@byggmax.fi, niin autamme sinua tekemään reklamaation.
Reklamaatio-oikeutta koskeva poikkeus: Reklamaatio-oikeus ei koske tummaksi maalattuja piharakennusten ovia, sillä on tiedossa oleva ongelma, että tummaksi maalatut ovet voivat lämmetä ja muuttaa muotoaan.


Rahti ja toimitus


Miten tuotteet toimitetaan, kun teen ostoksia verkossa?

Jos olet tilannut myymälätuotteita (tuotteita, joita on verkkosivustomme mukaan varastossa), tuotteet kuljetetaan painon ja tilavuuden mukaan joko jakeluautolla tai nosturiautolla.
Jos ostat tuotteet verkosta, ne lähetetään kyseisen tavarantoimittajan kanssa sovitun mukaisesti jakeluautolla, nosturiautolla tai toimitetaan noutopisteeseen/palvelupisteeseen.
Varastossa olevien myymälätuotteiden normaali toimitusaika on noin 1–3 arkipäivää, kun tilaus tehdään arkena. Tämä voi vaihdella myymälän senhetkisen tilausmäärän mukaan.
Tilaustuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotetyypistä riippuen ja ilmoitetaan kyseisen tuotteen sivulla. Nämä toimitusajat ovat alustavia, ja saat tarkan toimituspäivämäärän kuljetusyhtiön saapumisilmoituksen mukaan.
Kun tilaat tuotteita, jotka toimitetaan nosturi-/kuorma-autolla, vastuullasi asiakkaana on varmistaa, että yhteystie toimitusosoitteeseen kestää raskaan kuljetusauton. Vahvistamalla tilauksesi takaat, että olet saanut tarvittaessa tieyhdistykseltä tarvittavat luvat ja että kyseisen tien kantavuus mahdollistaa kuljetuksen.
Automme ajavat mahdollisimman lähelle toimitusosoitetta ja jättävät toimituksen siihen; emme tarjoa sisäänkantopalvelua.


Paljonko rahti maksaa?

Kun olet ilmoittanut postinumerosi ostoskorissa, valinnut lähimmän myymälän ja siirtänyt haluamasi tuotteet ostoskoriin, näet tarkat rahtikustannukset saman tien. Rahtikustannukset vaihtelevat riippuen siitä, onko kyseessä verkkokauppatuote vai myymälätuote. Myymälätuotteet lähetetään lähimmästä Byggmax-myymälästäsi ja rahdin suuruuden määrää, tarvitaanko kuljetukseen nosturiautoa ja kuinka kaukana myymälästä asut. Verkkokauppatuotteitamme ei toimiteta Byggmax-myymälästä vaan suoraan tavarantoimittajaltamme tai keskusvarastostamme. Verkkokauppatuotteiden rahtikustannukset riippuvat tuotteesta ja siitä, kuinka paljon ostat. Jos tilaat sekä verkkokauppatuotteita ja myymälätuotteita, saat kaksi eri toimitusta ja siten myös kahdet eri rahtikustannukset.


Mitä takuita tuotteisiin sovelletaan?


Tuotetakuu
Säästä kuittisi, sillä se on samalla takuun piiriin kuuluvien tuotteiden takuutodistus.
Takuu ei päde seuraavissa tilanteissa:
• tapaturma
• epäasiallinen käsittely
• ylijännite/ukkonen
• käyttötarkoituksesta poikkeava käyttö
• hoito- ja huolto-ohjeiden laiminlyönti.


Peltikaton takuu
Byggmaxin peltikatolla ja sen peltiosilla on 10 vuoden toimintatakuu (Weckmanin tuotteet 30 vuoden takuu). Tämä tarkoittaa, että oikein asennettuna niiden on kestettävä normaalia kuormitusta ja normaalia kulutusta niin, että katon suoja säilyy 10 vuoden ajan. Värisävyn muutoksia voi kuitenkin esiintyä eikä se oikeuta reklamaatioon.


Lattian takuu
Byggmaxin laminaatti- ja puulattioilla on 6–30 vuoden takuu. Takuu koskee lattian luokituksen mukaista käyttökohdetta. Byggmaxin laminaattilattioissa on kolme eri laatuluokkaa: Asuinympäristö, jossa kulutus on normaali (6 vuoden takuu), asuinympäristö, jossa kulutus on kova, sekä toimistoympäristö (25 vuoden takuu). Byggmaxin parkettilattioilla on 15 tai 25 vuoden takuu lukuun ottamatta Select-tammiparkettia (30 vuoden takuu). Nämä tiedot eivät päde, jos tuotteen yhteydessä on mainittu muuta.


Painekyllästetyn puun takuu
NTR-painekyllästetty puu – 20 vuoden lahonsuojaustakuu kuluttajille!
Takuu on voimassa 20 vuotta ostopäivästä ja koskee tapauksia, joissa puutavara on lahonnut siinä määrin, että sitä ei voida enää käyttää alkuperäiseen tarkoitukseensa..
Terassilaudan on toimittava terassilautana 20 vuotta.
Takuu kattaa enintään 10 000 euroa yksittäistä asiakasta ja takuutapahtumaa kohden ja edellyttää, että kuitti ja takuutodistus ovat tallessa.
Takuu koskee kyllästysluokkia NTR A ja NTR AB.
NTR A = Maan tai veden kanssa pysyvään kosketukseen joutuva puutavara.
NTR AB = Maan yläpuolisiin rakenteisiin käytettävä puutavara.


Mitä on huomioitava, kun ostan puutavaraa?


Puutavaran pituus

Kaikki Byggmaxin puutavara myydään metritavarana. Tämä tarkoittaa, että voit valita pituuden väliltä 2,7–5,4 m 30 cm:n välein. Emme valitettavasti voi pitää kaikkia puutavaramittoja varastossamme emmekä pysty kertomaan, mitä pituuksia meillä parhaillaan on myymälässämme. Tavoitteenamme on, että meillä on varastossa vähintään kahta pituutta kustakin leveydestä. Jos haluat tietää tarkasti, mitä mittoja on paikan päällä, olet lämpimästi tervetullut myymäläämme.
Jos haluat tilata tuotteet kotiin, voit ilmoittaa puutavaran tarkat pituustoiveet verkkokaupan kassalla kohdassa ”Viesti Byggmaxille”. Puutavaran vakiopituudet ovat 2,70. 3,00. 3,30. 3,60. 3,90. 4,20. 4,50. 4,80. 5,10. 5,40. Ilmoita toiveesi kommenttikenttään ja ilmoita vähintään kolme eri sinulle sopivaa pituutta. Myymälä pyrkii toimittamaan haluamasi pituudet. Jos toivomiasi pituuksia ei sattuisi löytymään, soitetaan sinulle myymälästä mahdollisuuksien mukaan.


Saanko vaihtaa ostamani puutavaran?

Puutavaraa ei voida valitettavasti vaihtaa eikä palauttaa. Puutavaraksi lasketaan myös mäntylattiat ja paneelit. Tämä johtuu siitä, että puu on elävä materiaali, joka on herkkä kosteudelle ja voi vahingoittua avatussa pakkauksessa tai virheellisesti säilytettäessä.

Voinko peruuttaa ostokseni?


Kuinka pitkä avokauppa Byggmaxilla on käytössä?

Osoitteessa Byggmax.fi tehtyihin ostoksiin sovelletaan 14 päivän avokauppaa. Se tarkoittaa, että jos haluat palauttaa tuotteen, on sinun ilmoitettava siitä asiakaspalveluun 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Myymälästä ostetuissa tuotteissa avokaupan pituus on 30 päivää. Tämä ei kuitenkaan koske tilaustuotteita, sillä nämä tuotteet valmistetaan juuri sinulle.
Avokauppa puutavaran, laastituotteiden ja sävytetyn maalin osalta
Puutavaraa tai laastituotteita ja sävytettyjä maaleja ei voida valitettavasti vaihtaa eikä palauttaa. Puutavaraksi lasketaan myös mäntylattiat ja paneelit. Tämä johtuu siitä, että puu on elävä materiaali, joka on herkkä kosteudelle ja voi vahingoittua avatussa pakkauksessa tai virheellisesti säilytettäessä.


Voinko vaihtaa myymälätuotteen paketin avattuani?

Rikkinäisessä tai likaisessa pakkauksessa tuotetta ei voi palauttaa, palautettavan tuotteen pitää olla myytävässä kunnossa. Verkkokaupassa sinulla on oikeus avata pakkaus tutkiaksesi tuotteen, mutta esimerkiksi lattiaostoksissa tämä koskee vain yhtä pakettia.


Palautusoikeus verkkokaupassa – onko minulla oikeus palauttaa tuote?

Kyllä, verkkokaupassa noudatamme etämyyntiä koskevaa lakia, jonka mukaan asiakkaalla on oikeus perua kauppa 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske tilauksesta tehtyjä tuotteita, kuten tilausvalikoimamme ikkunoita tai ovia. Näitä tuotteita kutsutaan tuotesivulla tilaustuotteeksi. Palautusoikeuteen tai avokauppaan vedotessaan asiakas vastaa palautuskustannuksista.
Huomaa, että verkkokauppavalikoimaa ei voi palauttaa myymälään.


Jos haluat peruuttaa kaupan, toimi seuraavasti:
Ilmoita tuotteen palautuksesta 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanotosta Byggmaxin asiakaspalveluun, puhelin 0753-25 29 46, sähköposti asiakaspalvelu@byggmax.fi. Asiakaspalvelu antaa sinulle ohjeet, joiden mukaan voit palauttaa tilauksen, kun olet vastaanottanut tilauksen tai sen olennaisen osan. Tuote on palautettava pääosin muuttumattomassa kunnossa, toisin sanoen käyttämättömänä, ehjänä ja vahingoittumattomana. Tuotteen on oltava kokonainen ja mieluiten alkuperäispakkauksessaan. Verkkokaupassa sinulla on oikeus avata pakkaus tutkiaksesi tuotteen, mutta esimerkiksi lattiaostoksissa tämä koskee vain yhtä pakettia.
Kun palauttamasi tuotteet ovat saapuneet takaisin meille ehjinä, sinulle hyvitetään tuotteista maksamasi summa, ei kuitenkaan alkuperäisen toimituksen tai palautustoimituksen rahtikuluja.


Miten toimin, jos haluan perua tilauksen, ja mitä tällöin on huomioitava?

Jos haluat mitätöidä ostoksesi ja perua tilauksen, soita asiakaspalveluun mahdollisimman nopeasti. Jos tilaus ei ole ehtinyt lähteä varastostamme/tavarantoimittajaltamme, ostoksen voi perua. Jos tilaus on jo lähetetty, emme voi perua sitä vaan sinun on tehtävä palautus, jossa autamme sinua myös mielellämme.
Huomio! MittatilaustuotteiIla ei ole palautusoikeutta.


Muut kysymykset

Mikä on myymälän osoite?
Verkkosivuston oikeassa yläosan avattavasta valikosta voit valita haluamasi myymälän kaikkien myymälöiden joukosta. Kun olet valinnut myymälän avattavasta valikosta, näet kyseisen päivän aukioloajat, myymälän osoitteen näet napsauttamalla sinistä Reittiohjeet-tekstiä.


Varastosaldo

Näet varastosaldon kultakin tuotesivulta. Jos tuotetta on myymälässä, saldo näkyy hinnan alla. Jos saldo on pieni, tuotetta on jäljellä vain vähän. Myymälöidemme varastoja täydennetään jatkuvasti. Uusia tuotteita tulee siis pian myymälään, ellei muuta mainita.

Verkkokauppatuotteiden osalta meillä ei ole tarkkaa varastosaldoa, joten jos tuote näkyy verkkokaupassa, voit ostaa sen. Pyrimme parhaamme mukaan pitämään varastotilanteen ajan tasalla joka päivä.