Alla olevat ostoehdot pätevät, kun sinä tai edustamasi yritys tekee tilauksen meiltä osoitteessa www.byggmax.fi
1. Maksaminen
Yhteistyössä Walleyn kanssa tarjoamme maksun Walley Checkoutin kautta. Walley Checkout kokoaa kaikki tärkeät maksutavat yhteen ratkaisuun – valitse Pankki-ja korttimaksu, Byggmax tili, lasku tai osamaksu (maksuvaihtoehdot voivat vaihdella ajan myötä). Valitset itse mitä maksutapaa haluat käyttää kassalla, ennen kuin vahvistat ostoksesi.
Maksun vahvistamista varten asiakkaalla on oltava käytössä internet pankkitunnukset.
Tilatessasi tuotteita byggmax.fi:stä on sinulla asiakkaana maksamisvelvollisuus.
Valittavana on viisi maksutapaa:
a) Byggmax Tili
Kun valitset maksutavaksi Byggmax tilin, laskun tai osamaksun saat tuotteet itsellesi ennen maksamista. Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Eräpäivä voi poiketa ja ilmenee laskusta tai osamaksukehoituksesta, joka lähetetään sinulle. Toimitustapa sekä mahdolliset lisämaksut näkyvät kassalla ennen kuin vahvistat ostoksen. Pienimuotoinen luottotestaus tehdään, joissakin tapauksissa luottotiedot tarkistetaan. Myöhästyneestä tai suorittamattomasta maksusta peritään myöhästymismaksu sekä viivästyskorko.
Katso täydelliset ehdot Walley laskulle/osamaksulle allaolevista linkeistä:
Yleiset Lasku - Ja Tililuottoehdot
Yleiset Lasku - Ja Tililuottoehdot(Yritys)
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset Kuluttajaluottotiedot
b) Visa / MasterCard
Summa veloitetaan heti tilauksen yhteydessä. Byggmax käyttää 3D-secure turvallisuusjärjestelmää. Tämä järjestelmä on VISA ja Mastercardin todentama ja se salaa kaikki tiedot 128-bitin SSL- salauksella. Tämä takaa sen, että ulkopuoliset eivät saa tietojasi käsiinsä. Tiedot, jotka sinun täytyy antaa ostamisen yhteydessä on kortin numero, CVC-koodi ja kortin voimassaoloaika. Byggmax käyttää maksuvaihteena Netsiä. Byggmax ei tallenna tai käsittele korttitietoja.
c) Walley -lasku/Osamaksu:
Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Walley:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun tai osamaksun, saat tuotteet itsellesi ennen maksamista. Valitaksesi laskun tai osamaksun on sinun oltava vähintään 18-vuotias maksuhetkellä.
Voit maksaa koko summan kerralla tai maksaa osissa x kuukaudessa maksamalla pienimmän maksettavan summan joka laskussa on ilmoitettu. Maksaaksesi osamaksulla ja solmiaksesi tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Walley:n kanssa. Katso osoitteesta (oma.walley.fi) miten allekirjoitus tehdään. Pienimuotoinen luottotestaus tehdään, joissakin tapauksissa luottotarkistus. Myöhästyneestä tai suorittamattomasta maksusta peritään myöhästymismaksu sekä viivästyskorko.
Kun maksat laskulla/osamaksulla, sinun oltava paikalla toimitushetkellä ja todistettava henkilöllisyytesi. Jos et ole ottamassa tuotteita vastaan tai et pysty todistamaan henkilöllisyyttäsi, tuotteita ei voida luovuttaa. Sinulta veloitetaan kuitenkin tuotteiden toimituskulut. Toimituksen voi ottaa vastaan myös toinen henkilö, jolloin hänen on näytettävä sekä tilaajan henkilötodistus että omansa.
Takaisinmaksu: Olette tehnyt ylimääräisen suorituksen Walley:lle, koska olette maksanut laskunne, mutta kuitenkin palauttanut tuotteenne. Voidaksemme palauttaa Teille takaisin ylimääräisen suorituksenne, tarvitsemme yhteys- ja tilitietonne. Emme tallenna näitä tietoja maksunne yhteydessä.
Voitte lähettää tiedot sähköpostiosoitteeseen [email protected] tai soittaa numeroon 020-743 49 17.
Katso täydelliset ehdot Walley laskulle/osamaksulle allaolevista linkeistä:
Yleiset Lasku - Ja Tililuottoehdot
Yleiset Lasku - Ja Tililuottoehdot(Yritys)
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset Kuluttajaluottotiedot
d) Pankkimaksu:
Pankkimaksu eli suoraveloitus käsitellään yhteistyössä Netsin kanssa. Suoraveloitus on toiminto, jolla rahat siirtyvät kahden pankkitilin välillä, jotka on suunniteltu ostosten tekemiseen internetin välityksellä. Asiakas voi turvallisella tavalla ohjata maksun omalta tililtään myyjän tilille. Jotta asiakas voi käyttää tätä maksutapaa, täytyy hänellä olla käytössä internet pankkitunnukset.
2. Hinnat
Tilaukseen pätevät hinnat, jotka osoitteessa byggmax.fi on tilaushetkellä ilmoitettu, jos muuta ei ole erikseen sovittu. Veloitettavat hinnat sisältävät arvonlisäveron ja rahtikustannukset on eritelty. Mahdolliset tilauksen jälkeiset hinnanmuutokset eivät vaikuta tilaukseen, vaan ostohetken hinnat ovat voimassa.
3. Rahti ja keräily
Rahti- ja keräilykustannukset näkyvät kassalla ennen tilauksen tekoa.
4. Toimitus
Tilatessasi tilausvalikoiman tuotteita osoitteessa byggmax.fi, vaihtelevat toimitusajat tuotteesta riippuen. Arvioidun toimitusajan saat tuotteen sivulta. Tilauksesi arvioidun toimitusajan saat sähköpostitse. Toimitusajan ilmoittaa yleensä kuljetusliike puhelimitse, vaihtoehtoisesti tekstiviestillä tai sähköpostilla. Osa tavaroistamme voidaan toimittaa myös lähimpään noutopisteeseen.
Huomaa, että ilmoitettu toimitusaika voi poiketa asuinpaikkasi mukaan tai jos toimittajan varasto on tilapäisesti loppunut.
Emme suosittele tilaamaan asennuspalvelua tai muuta vastaavaa ennen kuin olet vastaanottanut tilauksen ja tarkistanut tuotteen. Byggmax ei anna korvausta asennuspalvelun kustannuksista toimituksen myöhästyessä tai kuljetusvaurion sattuessa. Toimituksen yhteydessä asiakkaan on tarkistettava tavaran kunto/sisältö ja ilmoitettava mahdollisista vaurioista tai puutteista välittömästi asiakaspalveluun sekä kuljettajalle.
a) Ilmoitus
Verkkokauppatuotteiden toimituksissa kuljetusliike sopii toimituksesta etukäteen, kun tilaus on saapunut lähimpään terminaaliin. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostitse. Pienemmät paketit toimitetaan pääsääntöisesti lähimpään noutopaikkaan ja isommat paketit tontin rajalle. Jakelu tapahtuu normaalisti päiväsaikaan arkisin. Myymälätuotteiden toimitus tapahtuu ilmoitettuna päivänä klo 07-17 välillä ja kuljettaja soittaa noin 30 min ennen toimitusta. Jotta tavarat voidaan toimittaa sinulle, täytyy sinun olla puhelimitse tavoitettavissa. Tämä koskee kaikkia toimitus- ja maksutapoja.
b) Kuljetuksissa edellytetään, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen tie
Kaikissa kuljetuksissa asiakas vastaa siitä, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen tie. Jos kuormalava toimitetaan nostolavallisella lähettiautolla, purkupaikan on oltava lumeton, asfaltoitu tai betonia kun kuormaa siirrellään käsikäyttöisellä haarukkavaunulla. Jos tuollaista aluetta ei ole, kuormaa ei voi purkaa ja asiakkaan tulee itse huolehtia kotiinkuljetuksesta tai tilata Byggmaxilta toinen kuljetus. Ota silloin yhteys asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected] tai puhelimitse 0753-25 29 46 (pvm/mpm)
Kuljetusliike ei kanna tavaroita ylös kerrostaloasuntoihin yms. vaan toimittaa tavarat pihalle niin lähelle asuntoa kuin mahdollista. Asiakas vastaa itse siitä, että tuotteet kannetaan sisätiloihin. Vain yksi toimituspaikka sisältyy. Byggmax tai kuljetusliike ei vastaa pakkauksen poiskuljetuksesta. Vastaanottajan on tarkastettava toimitetut tuotteet ja kuitattava toimitus. Kuljetusyritys ei luovuta tuotteita ilman asiakkaan tai muun vastuullisen vastaanottajan kuittausta. Voit ilmoittaa useita vastaanottajia. Tarvitsemme heidän kaikkien puhelinnumerot. Ellet ole tavattavissa, kun tilauksesi toimitetaan perille, perimme käynnistä aiheutuneet kustannukset. Tuotteissa, jotka ovat herkkiä kylmälle on erittäin tärkeää, että vastaanottaja ottaa lähetyksen vastaan ja laittaa tuotteet lämmitettyyn tilaan, jotta takuu pysyy voimassa.
Kun tilaat rakennustarvikkeita, jotka toimitetaan nosturiautolla, vastuullasi on, että yhteystie toimitusosoitteeseen kestää raskaan kuljetusauton. Vahvistamalla tilauksesi takaat, että olet saanut tarvittaessa tieyhdistykseltä tarvittavat luvat ja että kyseisen tien kantavuus mahdollistaa kuljetuksen nosturiautolla.
c) Byggmax ei järjestä kuljetuksia saariin, joihin ei ole autolauttayhteyttä.
Tuolloin Byggmax toimittaa tilauksen lähimpään laituriin/satamaan. Asiakas vastaa itse kuljetuksesta matkan loppuosalle
d) Ei noudettu tilaus
Jos et ota vastaan toimitusta Byggmaxilta tai et hae tuotettasi kuljetusliikkeen terminaalista 7 päivän sisällä, tuote palautetaan. Asiakkaana sinulla on velvollisuus maksaa palautuksen rahti. Tuotteissa joiden toimitustavaksi on valittu nouto myymälästä, tulee tilaus noutaa 5 arkipäivän sisällä siitä, kun sait noutoilmoituksen. tai vaihtoehtoisesti viiden päivän kuluessa valitsemastasi noutopäivästä, joka lukee tilausvahvistuksessasi. Viiden päivän kuluttua tuotteet palautetaan.
e) Toimituksen myöhästyminen
Asiakkaalle ilmoitetaan mahdollisimman pian, jos toimitus myöhästyy. Tällöin saat uuden arvioidun toimitusajan. Asiakkaalla on oikeus perua tai palauttaa tilaus, jos sen toimitus myöhästyy merkittävästi. Tämä ei koske sinua varten valmistettuja tuotteita, kuten jotkut ovet ja ikkunat, sillä silloin ei myöskään katumusoikeus ole voimassa.
Byggmaxilla on oikeus pidättyä kaikista toimitusten myöhästymiseen liittyvistä korvauksista asiakkaalle.
5. Kuljetusvauriot (kuljetuksessa vaurioitunut tuote) tai vajaa toimitus
Byggmax vastaa kuljetuksen aikana mahdollisesti tapahtuneista vahingoista, jos olet tarkistanut tavaran vastaanottaessasi sen. Jos lähetyksen vastaanottotilanteessa havaitset kuljetusvaurioita (näkyvä vaurio), niistä on välittömästi ilmoitettava sekä kuljetusliikkeelle tekemällä merkintä rahtikirjaan että asiakaspalveluun osoitteessa [email protected], tai puhelimitse numeroon 0753-25 29 46 (pvm/mpm)
Sama koskee mahdollisia piilovaurioita, jotka havaitaan 5 arkipäivän kuluessa vastaanotosta. Jos asiakas palauttaa tuotteen, hän vastaa palautuskuljetuksessa mahdollisesti syntyvistä vahingoista. Mahdollisesti vaurioituneita tuotteita ja niiden pakkauksia ei saa käyttää, siirtää tai heittää pois. Hyväksytyssä reklamaatiossa siirtyy tavaran omistusoikeus tavarantoimittajalle.
Kuljetusvaurioissa on pakkaus säästettävä mahdollista kuljetusliikkeelle tehtävää reklamaatiota tai tuotteen vaihtoa varten. Tuote, jossa on todistettu vaurion tapahtuneen kuljetuksessa, korvataan veloituksetta uudella tuotteella.
Asiakkaan tulee tarkistaa toimitussisältö ja ilmoittaa mahdollisista puutteista kuljetusliikkeelle tekemällä merkintä rahtikirjaan, sekä ottaa yhteyttä Byggmaxin asiakaspalveluun mahdollisimman pian, viimeistään 5 arkipäivän kuluessa vastaanotosta.
6. Sopimus
Myynti tapahtuu ainoastaan 18-vuotta täyttäneelle henkilölle. Kun teet tilauksen, sinun ja BYGGmaxin välille syntyy ostosopimus. Vahvistus lähetetään sähköpostilla siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka ilmoitit tilauksen yhteydessä. Jos toimitusajoissa tai muissa seikoissa esiintyy virheellisyyksiä, Byggmax pidättää itsellään oikeuden tehdä niihin muutoksia jälkikäteen. Tuollaisissa tapauksissa otetaan aina yhteyttä asiakkaaseen ja ilmoitetaan muutoksista. Asiakkaalla on tuolloin täysi oikeus joko muuttaa tilausta tai perua se.
Byggmax ei vastaa kuva- ja kirjoitusvirheistä, virheellisistä hinnoista tai varastotilanteeseen liittyvistä virheellisistä tiedoista.
Byggmax varaa oikeuden korjata tällaiset virheet ja muuttaa kyseisiä tietoja milloin tahansa.
Ostokset, joihin varauma on sovellettavissa, voidaan vaatia mitätöitäviksi.
7. Takuut
Byggmaxin e-kauppaa koskevat samat takuut kuin myymälästä tehtyjä ostoja.
8. Katumusoikeus/palautus verkkokaupassa
Tilauksen peruminen on mahdollista vain, jos tuotetta ei ole lähetetty varastoltamme/tavarantoimittajalta. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected], tai puhelimitse numeroon 0753-25 29 46 (pvm/mpm). Jos tilauksesi on lähtenyt matkaan varastostamme/tavarantoimittajalta käsitellään asia palautuksena edellyttäen, että tuotteella on palautusoikeus.
Katumusoikeutta ja avointa kauppaa koskee seuraava:
Ilmoita asiasta Byggmaxin asiakaspalveluun 30 vuorokauden kuluessa ja palauta tilaus 30 vuorokauden kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut sen tai pääosan siitä. Jos palautettava tuote on käytetty, vioittunut tai vaurioitunut jollakin tavalla on sinun asiakkaana korvattava Byggmaxille tuotteen arvon menetys. Palauta tuote kokonaisuudessaan ja alkuperäisessä pakkauksessa. Osittaisia palautuksia ei hyväksytä. Palautuksessa ei saa olla rikottuja pakkauksia. Tuotteen ja pakkauksen on oltava myytävässä kunnossa.
Huomioithan, että verkkokauppatuotteita ei voi palauttaa myymälöihin, vaan ole yhteydessä Byggmaxin asiakaspalveluun osoitteessa [email protected] tai puhelimitse 0753-25 29 46 (pvm/mpm) Tarkempaa tietoa siitä mihin osoitteeseen tuote palautetaan saat asiakaspalvelusta.
Asiakas vastaa mahdollisista vaurioista palautuskuljetuksessa asiakkaalta Byggmaxille.
Takaisinmaksu suoritetaan heti kun tuote on palautunut. Rahtikuluja ei palauteta. Kortti- ja verkkopankkimaksun palautus tapahtuu samalle kortille/tilile jolta tilaus maksettiin, normaalisti 3-5 arkipäivän sisällä. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun, lasku hyvitetään.
Katso myös kohta 13. Kaupan ehdot myymälässä
9. Reklamaatio
a) Virheellinen tuote
Jos asiakas osoittaa, että toimitettujen tuotteiden laatu on joltakin osin virheellinen, Byggmax sitoutuu ensisijaisesti vaihtamaan virheelliset tuotteet tai toissijaisesti hyvittämään asiakasta kauppasummalla. Asiakasta voidaan vaatia palauttamaan virheellinen tuote myyjälle. Korvaukselle ei huomioida muita perusteita kuin tuotteessa oleva vika. Reklamoitavaa tuotetta ja sen pakkauksia ei saa käyttää, siirtää tai heittää pois. Hyväksytyssä reklamaatiossa on Byggmaxilla tavaran omistusoikeus.
Kortti- ja verkkopankkimaksun palautus tapahtuu samalle kortille/tilille jolta tilaus maksettiin, normaalisti 3-5 arkipäivän sisällä. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun, tehdään laskuun hyvitys tai korjaus sovitusti.
Pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluun numerossa 0753-25 29 46 (pvm/mpm) tai sähköpostitse [email protected], jos haluatte tehdä reklamaation.
Poikkeus reklamaatio-oikeudessa: Reklamaatio oikeus ei päde oviin, jotka on maalattu mustaksi. Sillä se on tunnettu ongelma, että mustaksi maalatut ovet kuumenevat niin paljon, että ne saattavat menettää muotonsa.
b) Kuljetusreklamaatiot (kuljetuksessa vaurioitunut tuote) tai vajaa toimitus
Byggmax vastaa kuljetuksen aikana mahdollisesti tapahtuneista vahingoista, jos olet tarkistanut tavaran vastaanottaessasi sen. Jos lähetyksen vastaanottotilanteessa havaitset kuljetusvaurioita (näkyvä vaurio), niistä on välittömästi ilmoitettava sekä kuljetusliikkeelle tekemällä merkintä rahtikirjaan että asiakaspalveluun osoitteessa [email protected], tai puhelimitse numeroon 0753-25 29 46 (pvm/mpm)
Sama koskee mahdollisia piilovaurioita, jotka havaitaan 5 päivän kuluessa vastaanotosta. Jos asiakas palauttaa tuotteen, hän vastaa palautuskuljetuksessa mahdollisesti syntyvistä vahingoista. Mahdollisesti vaurioituneita tuotteita ja niiden pakkauksia ei saa käyttää, siirtää tai heittää pois. Hyväksytyssä reklamaatiossa siirtyy tavaran omistusoikeus tavarantoimittajalle.
Kuljetusvaurioissa on pakkaus säästettävä mahdollista kuljetusliikkeelle tehtävää reklamaatiota tai tuotteen vaihtoa varten. Tuote, jossa on todistettu vaurion tapahtuneen kuljetuksessa, korvataan veloituksetta uudella tuotteella.
Asiakkaan tulee tarkistaa toimitussisältö ja ilmoittaa mahdollisista puutteista kuljetusliikkeelle tekemällä merkintä rahtikirjaan, sekä ottaa yhteyttä Byggmaxin asiakaspalveluun mahdollisimman pian, viimeistään 5 arkipäivän kuluessa vastaanotosta.
10. Hintatakuu
Byggmaxin hintatakuu koskee sekä myymäläostoja, että verkkokauppaostoksia. Lue lisää hintatakuustamme tästä.
11. Korvaava tuote
Jos jokin toimitettu tuote on virheellinen, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian.
12. Luottamuksellisuus ja tietosuoja
Rekisteröitymisen ja tilauksen yhteydessä asiakas ilmoittaa henkilötietojaan, kuten nimen, osoitteen, sähköpostin ja puhelinnumeron. Tämä merkitsee, että asiakas hyväksyy sen, että tallennamme ja käytämme hänen tietojaan voidaksemme huolehtia velvoitteistamme häntä kohtaan.
Google Analytics
Käytämme Google Analytics -ohjelmaa sivustomme kävijöiden tilastointiin. Kävijöiden tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Käytämme myös Googlen demografisia tietoja mainostemme suuntaamiseksi oikealle kohderyhmälle
Käyttäessäsi palveluitamme tai tehdessäsi ostoksia meillä saatat antaa meille tietoa itsestäsi suoraan tai epäsuoraan monin eri tavoin. Lisätietoa siitä miten käsittelemme tietojasi, löydät ulkoisesta tietosuojakäytännöstämme.
13. Kaupan ehdot myymälässä
Mitä kaupan ehtoja sovelletaan myymälässä?
Kun asioit Byggmax-myymälässä, saat:
- 365 päivän avoin kauppa (ei koske puutavaraa)
- Avoin kauppa avatuille pakkauksille.
Pakkaus on säilytettävä ja oltava ehjä. Tuotteen ja pakkauksen on oltava myytävässä kunnossa.
- Avoin kauppa myös silloin, kun olet kokeillut tuotetta.
Pakkaus on säilytettävä ja oltava ehjä. Tuotteen ja pakkauksen on oltava myytävässä kunnossa.
- Palautusoikeus ei koske puutavaraostoksia, lattianäytteitä, maaleja tai laastituotteita.